Over deze site


  • Leerplan:

Deze klassite is van toepassing op het leerplan TV Elektriciteit (Leerplannummer: 2009/030) voor de derde graad Elektriciteit-Elektronica.



  • Leerplandoelstellingen:

Deze klassite houdt rekening met volgende leerplandoelstellingen:
  • De leerlingen kunnen met eigen woorden de verschillen tussen actief, reactief en schijnbaar vermogen uitleggen (Cognitief-inzien). 
  • De leerlingen kunnen met eigen woorden het begrip arbeidsfactor uitleggen (Cognitief-Inzien). 
  • De leerlingen zijn instaat de invloed van de arbeidsfactor uit te leggen met hun eigen woorden (Cognitief-inzien). 
  • De leerlingen kunnen het nadeel van een slechte arbeidsfactor met eigen worden uitleggen (cognitief-inzien). 
  • De leerlingen kunnen spontaan het onderscheid maken tussen een resistieve, inductieve of een capacitieve belasting (affectief). 

  • Inzet in de klas volgens ICT-diamant:

  1.  Leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving.
  2.  Leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ICT ondersteunde leeromgeving.

  • Werkvormen & Tools:

Deze klassite maakt gebruik van (herhalings)oefeningen m.b.v. Educaplay.

De Didactische principes die aan bod komen in de klassite:
  • het belangstellingsprincipe: de leerlingen kunnen m.b.v. een film een voorbeeld uit de praktijk bekijken en zo inzien hoe de geziene theorie in praktijk kan omgezet worden; 
  • het aanschouwelijkheidsprincipe, de grafieken zijn d.m.v. .GIF afbeeldingen aanschouwelijker gemaakt. 
Het gebruik van de klassite steunt op het herhalingsprincipe (de site is een hulpmiddel om de leerstof op te frissen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten