- Leerplan:
Deze klassite is van toepassing op het leerplan TV Elektriciteit (Leerplannummer: 2009/030) voor de derde graad Elektriciteit-Elektronica.![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmAYW0N24sjrH5JYEb4quEophtl2tKK3www6zcdOBbDg2mHuUpPbv2wibQgTfHq7tRfjTIFin7zVpU3SqiA1l9zE5sXgPJYB5xhWVszhHCu4aEhF9uOIfXWq441wYesuckgl1FnzaVM2I/s640/2009-030NEW2.pdf+-+Adobe+Acrobat+Reader+DC.jpg)
- Leerplandoelstellingen:
Deze klassite houdt rekening met volgende leerplandoelstellingen:- De leerlingen kunnen met eigen woorden de verschillen tussen actief, reactief en schijnbaar vermogen uitleggen (Cognitief-inzien).
- De leerlingen kunnen met eigen woorden het begrip arbeidsfactor uitleggen (Cognitief-Inzien).
- De leerlingen zijn instaat de invloed van de arbeidsfactor uit te leggen met hun eigen woorden (Cognitief-inzien).
- De leerlingen kunnen het nadeel van een slechte arbeidsfactor met eigen worden uitleggen (cognitief-inzien).
- De leerlingen kunnen spontaan het onderscheid maken tussen een resistieve, inductieve of een capacitieve belasting (affectief).
- Inzet in de klas volgens ICT-diamant:
- Leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving.
- Leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ICT ondersteunde leeromgeving.
- Werkvormen & Tools:
Deze klassite maakt gebruik van (herhalings)oefeningen m.b.v. Educaplay. De Didactische principes die aan bod komen in de klassite:
- het belangstellingsprincipe: de leerlingen kunnen m.b.v. een film een voorbeeld uit de praktijk bekijken en zo inzien hoe de geziene theorie in praktijk kan omgezet worden;
- het aanschouwelijkheidsprincipe, de grafieken zijn d.m.v. .GIF afbeeldingen aanschouwelijker gemaakt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten